www.mutw.mielec.pl

Nawigacja: MUTW » Archiwum wiadomosci MUTW 2016-2017 » VII PODKARPACKI RAJDU STARSZAKÓW – BÓBRKA 2017

VII PODKARPACKI RAJDU STARSZAKÓW – BÓBRKA 2017

Drukuj PDF

19. maja 2017 roku odbył się VII Rajd Starszaków. MUTW wyruszyło dużą grupą, 50 – cio osobową do Krosna na zbiórkę wszystkich Uniwersytetów III Wieku z Podkarpacia biorących udział w Rajdzie.

Po uroczystym otwarciu Rajdu i odprawie w grupach z przewodnikami,  udaliśmy się do odpowiednich autokarów, które nas rozwiozły na nasze trasy.
My uczestniczyliśmy w trasie pieszej Nr 2 i trasie autokarowej.

Trasa piesza – Łęki Dukielskie, Wietrzno, , Grodzisko, Rezerwat „Bóbrka”
W Wietrznie zwiedziliśmy Kościół Św. Michała Archanioła z 1752 roku. Jest to kościół drewniany konstrukcji zrębowej na podmurowaniu, z wieżą i kruchtą konstrukcji słupowej. Wnętrze prezbiterium jest ozdobione polichromią figuralno – ornamentową z 1880 r. autorstwa Leona Wróblewskiego.
W Łękach Dukielskich  zwiedziliśmy Farmę wiatraków – pięć masztów elektrowni  wiatrowych o wysokości 100 metrów i skrzydłach o rozpiętości 46 metrów ( najwyższe z dotychczas zainstalowanych w Polsce ).
W Grodzisku można było zobaczyć pozostałości po grodzie lub osadzie obronnej w postaci wielobocznego wzniesienia.

Trasa autobusowa – Krosno, Korczyna, Krościenko Wyżne, Haczów, Rogi, Dukla, Wietrzno, Skansen „Bóbrka”
Wszyscy uczestnicy Rajdu zakończyli wędrówkę w Skansenie – Muzeum Przemysłu Naftowego i Gazownictwa im. Ignacego Łukasiewicza w Bóbrce. Skansen powstał w miejscu, gdzie w XIX w. rodził się światowy przemysł naftowy. Wiele obiektów które można tu oglądać pochodzi z czasów Ignacego Łukasiewicza. Obiekt o znaczeniu europejskim, a nawet światowym.  W skansenie zwiedziliśmy m.in. ”Dom Łukasiewicza” – oryginalny budynek tutejszej kopalni zbudowany w 1865 roku. W środku prezentowane są pamiątki związane z tym słynnym farmaceutą, a także zbiory geologiczne, lampy naftowe, fotografie, i ryciny ukazujące rozwój technik wydobycia ropy naftowej i wiele innych ciekawych eksponatów.

Po posiłku w szybie „Kanadyjka”, zwiedzaniu Muzeum, odpoczynku nastąpiło zakończenie Rajdu prowadzone przez koordynatora Stanisława Romana. Każdy z uczestników otrzymał certyfikat uczestnictwa w Rajdzie, pamiątki i foldery.

Po zakończeniu Rajdu udaliśmy się do Krosna, gdzie na Rynku spędziliśmy miło czas spacerując, degustując ekologiczną żywność przygotowaną przez studentów mających w tym dniu Juwenalia, jedząc pyszne lody.

Powrót do Mielca był bardzo radosny, pogoda dopisała, humory też, wszyscy wykazali się dobrą kondycją i jak to się obecnie mówi „dali radę.”

Maria Działowska

VII RAJD STARSZAKÓW ,  19.05.2017

VII Rajd Starszaków  -  do KROSNA jedziemy,
Stadion dobrze znany, stąd się rozejdziemy!

Grupy utworzone , wiemy co nas czeka
Nasza najliczniejsza, autokar nie zwleka.

Jedziemy do WIETRZNA – kościółek zwiedzamy,
Proboszcz opowiada my w ciszy słuchamy.

Po czasie skupienia, na duszy wzmocnieni w ŁĘKI DUKIELSKIE wyruszamy
FERMĘ ELEKTROWNI WIATROWYCH oglądamy.

Pogoda cudowna , krajobraz bajeczny
Dwóch OSIŁKÓW PRZEWODNIKÓW,  więc każdy bezpieczny.

Trasa przez las wiedzie , do BÓBRKI SKANSENU,
Gdzie  IGNACY ŁUKASIEWICZ swe życie „poświęcił” dla tego terenu .

W szybie „KANADYJKA” obiadek zjadamy ,
Upominki oglądamy i do domu powracamy.

Każdy uczestnik szczęśliwy był ,
Nikt nam nie osłabł ,a NABRAŁ SIŁ!!!!!!!!!!!