Obywatelski Parlament Seniorów II kadencji

19 lipca 2016
Drukuj

Rozpoczęła się akcja przyjmowania zgłoszeń kandydatów do Obywatelskiego Parlamentu Seniorów (OPS) II kadencji. Zasady powoływania delegatów ustalone zostały uchwałą nr 2/2016 Prezydium Obywatelskiego Parlamentu Seniorów z dnia 14 lipca 2016 roku.

Poniżej podajemy wyciąg z tych zasad.

W skład drugiej kadencji OPS wchodzą osoby rekomendowane przez 4 grupy organizacji senioralnych, zdefiniowane dla potrzeb OPS jako: „podmioty  w rozumieniu art. 3 ustawy 
o pożytku publicznym i o wolontariacie, zrzeszające osoby, które ukończyły 60 rok życia, prowadzące  działalność pożytku publicznego ukierunkowaną na zaspokajanie różnorodnych potrzeb osób starszych",
a mianowicie:

1/ Rady Seniorów (25% składu OPS)

2/ Polski Związek Emerytów Rencistów i Inwalidów (25% składu OPS)

3/ Uniwersytety Trzeciego Wieku (25% składu OPS)

4/ inne organizacje senioralne (25% składu OPS)

Każdej z grup wymienionych w ust. 1 przysługuje 115 mandatów, co łącznie daje liczbę 460 mandatów.

Delegaci do OPS powoływani są na okres kadencji trwającej 3 lata tj. od 01.10.2016 roku do 30.09.2019 roku.

Zgłoszenie delegata do OPS odbywa się poprzez przesłanie formularza zgłoszeniowego,  którego wzór stanowi załącznik nr 1 do w/w Zasad.

Akredytacja na  nową kadencję prowadzona będzie od 15.07 do 15.09.2016 r.

Pełna informacja o zasadach powoływania kandydatów do OPS na II kadencję podana jest na stronie internetowej Fundacji Ogólnopolskiego Porozumienia Uniwersytetów Trzeciego Wieku: www.fundacjaoputw.pl w zakładce Obywatelski Parlament Seniorów.

Oprac. Feliks Czop


Zobacz nas na