www.mutw.mielec.pl

Nawigacja: MUTW » Archiwum wiadomości MUTW 2013-2015 » Porządek obrad Walnego Zebrania Członków MUTW

Porządek obrad Walnego Zebrania Członków MUTW

Drukuj PDF

Działając w oparciu o postanowienia § 25 Statutu Stowarzyszenia Mielecki Uniwersytet Trzeciego Wieku Zarząd MUTW zwołuje Walne Zebranie Członków na dzień  21.02.2014 godz. 13.00 sala nr 1 SCK z następującym porządkiem obrad:

1.Zagajenie,
2.Wybór przewodniczącego zebrania, 
3.Przedstawienie i zatwierdzenie porządku obrad,
4.Wybór sekretarza Walnego Zebrania
5.Wybór Komisji Uchwał i wniosków,
6.Wybór Komisji Skrutacyjnej,
7.Przedstawienie zmian do Statutu MUTW,
8.Przedstawienie sprawozdania z działalności  Zarządu za  rok 2013
9.Przegląd wydarzeń na MUTW w roku 2013 (prezentacja)
10.Przedstawienie sprawozdania finansowego za rok 2013,
11.Przedstawienie sprawozdania Komisji Rewizyjnej,
12.Dyskusja nad sprawozdaniami,
13.Przedstawienie wniosków o nadanie tytułu Honorowego Członka MUTW
14.Podjęcie uchwał w sprawie:
- sposobu głosowania na  wprowadzeniem zmian do statutu,
- zmian statutu Mieleckiego Uniwersytetu Trzeciego Wieku,
- przyjęcia sprawozdania z działalności Zarządu,
- przyjęcia  sprawozdania Komisji Rewizyjnej,
- zatwierdzenia sprawozdania  finansowego za rok 2013. 
- nadania tytułu Honorowego Członka MUTW 
11.Wolne wnioski

Materiały na Walne Zebranie wyłożone będą na Portierni SCK oraz w godzinach dyżurów członków Zarządu  w ZOD AGH (lokal 1/7, godz. 12.00 do 14.00)) w dniach 6, 13 i 20 lutego 2014.


Projekt zmian do statutu Stowarzyszenia Mielecki Uniwersytet Trzeciego Wieku
1.    § 4 otrzymuje brzmienie:
„MUTW współpracuje z instytucjami państwowymi i samorządowymi, z uczelniami wyższymi, szkołami, organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami w zakresie zgodnym z celami MUTW”.

2.    § 7  otrzymuje brzmienie:
Celami MUTW jest działalność  propagatorska, edukacyjna i promocyjna w zakresie:
1. działalności na rzecz osób starszych,
2. prowadzenia edukacji w różnych dziedzinach nauk, a w szczególności w zakresie medycyny i profilaktyki zdrowia, nauk humanistycznych, kultury i sztuki, nauk społecznych, ekonomicznych i prawnych, nauk technicznych a także nauk o ziemi i wszechświecie oraz nauki języków obcych,
3. aktywizacji społecznej osób starszych poprzez uczestnictwo w różnego rodzaju formach życia społecznego,
4. propagowania i popierania różnorodnych form aktywności intelektualnej, psychicznej i fizycznej adekwatnie do wieku, stopnia sprawności i zainteresowań członków MUTW,
5. ochrony i promocji zdrowia,  zdrowego stylu życia oraz wiedzy o zdrowiu,
6. wspierania i upowszechniania kultury fizycznej i sportu,
7.  promowania aktywnego spędzania wolnego czasu,
8.  profilaktyki chorób w tym chorób cywilizacyjnych,
9.  profilaktyki uzależnień i patologii społecznych,
10. działań na rzecz osób niepełnosprawnych,
11. nauki, edukacji, oświaty,  nauki języków obcych oraz obsługi komputera,  
12. propagowania, kultywowania, upowszechniania i organizowania turystyki i krajoznawstwa,
13. organizowanie wypoczynku osób starszych,
14. kultury, sztuki, ochrony dóbr kultury i tradycji,
15. podtrzymywanie tradycji narodowej, pielęgnowanie polskości oraz rozwój świadomości narodowej, obywatelskiej i kulturowej,
16. wspieranie twórczości artystycznej we wszystkich dziedzinach i dyscyplinach sztuki,
17. działań na rzecz integracji europejskiej oraz rozwijania kontaktów i współpracy między społecznościami, w tym z innymi uniwersytetami trzeciego wieku w kraju i na  świecie,  
18. upowszechniania i ochrony wolności i praw człowieka oraz swobód obywatelskich, w tym działań wspomagających rozwój demokracji,
19. promocji i organizacji wolontariatu,
20. działalności charytatywnej

3.    § 9 otrzymuje brzmienie:
1.  MUTW prowadzi działalność nieodpłatną i odpłatną pożytku publicznego.
2.  Zakres działalności odpłatnej określa Zarząd w drodze uchwały.

4.    W § 23 skreśla się punkt 4


5.    W § 29 dodaje się pkt. 2 o brzmieniu:

2.  Zarząd działa według uchwalonego przez siebie regulaminu.

6.  W § 30:
Pkt 6. ppkt 6 otrzymuje brzmienie:
6) podejmowanie uchwał o przyjęciu lub skreśleniu członków zwyczajnych i wspierających MUTW,

pkt. 6 dodaje się ppkt. 16 o treści:
16/ uchwalanie regulaminów niezastrzeżonych do właściwości Walnego Zebrania Członków i Komisji Rewizyjnej.

7.  §  32 otrzymuje brzmienie:

1. Komisja Rewizyjna jest powołana do sprawowania nadzoru i kontroli nad działalnością  MUTW.
2. Komisja Rewizyjna działa według chwalonego przez siebie regulaminu.
3. W skład Komisji Rewizyjnej wchodzą co najmniej trzy, lecz nie więcej niż pięć osób  spośród członków zwyczajnych MUTW, które na pierwszym posiedzeniu wybierają ze
swego grona przewodniczącego, zastępcę przewodniczącego oraz sekretarza.
4. Członkowie Komisji Rewizyjnej:
1)  nie mogą być członkami Zarządu ani pozostawać z nimi w stosunku pokrewieństwa,  powinowactwa lub podległości z tytułu zatrudnienia;
2)  nie byli skazani prawomocnym wyrokiem za przestępstwa z winy umyślnej.
3)  nie pobierają za pełnienie swoich funkcji wynagrodzenia.
5 .   Komisja Rewizyjna:
1)  bada sprawozdanie merytoryczne i finansowe Zarządu;
2)  przeprowadza kontrolę  działalności Stowarzyszenia w wybranych obszarach,
3)  składa na Walnym zebraniu członków wnioski o udzielenie lub odmowę udzielenia absolutorium władzom  MUTW,
4)  jest uprawniona do opiniowania wyboru podmiotu dokonującego badania  sprawozdania finansowego  Uniwersytetu, o ile przepisy o rachunkowości stawiają
wymóg badania sprawozdania.
6.   Do kompetencji Komisji Rewizyjnej należy:
1)    kontrola całokształtu działalności Stowarzyszenia,
2)    wydawanie zaleceń oraz żądanie wyjaśnień w razie stwierdzenia nieprawidłowości w trakcie kontroli,
3)    ocena pracy Zarządu, w tym corocznych sprawozdań: merytorycznego i finansowego,
4)    kontrola terminowości i prawidłowości opłacania składek członkowskich,
5)    wnioskowanie o odwołanie Zarządu lub poszczególnych członków Zarządu w razie jego bezczynności,
6)    zwoływanie zwyczajnego Walnego Zebrania w przypadku niewywiązywania się przez Zarząd z obowiązku określonego w § 25 ust. 1 i  § 28 pkt. 2,
7)    wnioskowanie o zwołanie nadzwyczajnego Walnego Zebrania,
8)    przedstawienie Walnemu Zebraniu uwag i wniosków oraz zaleceń pokontrolnych dotyczących działalności statutowej i finansowej Stowarzyszenia,
9)     składanie sprawozdań ze swej działalności na Walnym Zebraniu.
7.   Przewodniczący Komisji Rewizyjnej ma prawo uczestniczenia w posiedzeniach Zarządu z głosem  doradczym.
8.    Komisja Rewizyjna przedstawia sprawozdanie z działalności Walnemu Zebraniu  Członków.

8.  § 36 otrzymuje brzmienie:

1. Uchwalenie statutu lub jego zmiana oraz podjęcie uchwały o rozwiązaniu MUTW przez Walne Zebranie  Członków  wymaga zgody co najmniej 2/3 członków obecnych na  
zebraniu.
2. Uchwalenie statutu lub jego zmian oraz rozwiązanie MUTW mogą być przedmiotem obrad Walnego  Zebrania Członków wyłącznie wtedy, gdy sprawy te zostały  
umieszczone w porządku obrad Walnego  Zebrania   Członków. Do zawiadomienia   określonego w § 24  ust. 4 statutu należy załączyć projekty  stosownych uchwał.     
3.   Uchwalenie statutu lub jego zmiana wywiera skutki prawne z chwilą wpisania do  KRS.
4.  Podejmując uchwałę o rozwiązaniu MUTW Walne Zebranie Członków określa sposób  przeprowadzenia likwidacji, wyznacza likwidatora lub likwidatorów oraz decyduje o
przeznaczeniu majątku.
5.  Wraz z rozwiązaniem MUTW rozwiązaniu ulegają wszystkie  jego jednostki organizacyjne oraz  organy doradcze.
6 . W sprawach dotyczących rozwiązania i likwidacji MUTW, nie uregulowanych w statucie, mają   zastosowanie przepisy ustawy z dnia 7 kwietnia 1989 r. prawo o stowarzyszeniach
(Dz. U. z 2001 r Nr 79, poz.  855, z późn. zm.).

9.  § 37 otrzymuje brzmienie:

„ Zabrania się dokonywania czynności, o których mowa w art. 20  ust. 1 pkt 6 Ustawy o działalności pożytku  publicznego   i o wolontariacie (Dz.U. z 2010 r. Nr 234 poz. 1536 z póź. zm.)”

10.  Skreśla się § 38 Statutu.


POBIERZ STATUT z dn.21.02.2014