www.mutw.mielec.pl

Nawigacja: MUTW » Sekcje » Turystyczna » Wycieczka na Roztocze słuchaczy MUTW 07 czerwiec 2018

Wycieczka na Roztocze słuchaczy MUTW 07 czerwiec 2018

Drukuj PDF

W czerwcu słuchacze MUTW udali się na wycieczkę do cudownej krainy geograficznej „Roztocze’. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od Zamościa nazywanego „Perłą Renesansu”, „Miastem Arkad”, „Padwą Północy” to jedno z najpiękniejszych miast Polski dzięki zabytkowemu Staremu Miastu wpisanemu na Listę Światowego Dziedzictwa UNESCO. Miasto jako prywatne założył Jan Zamoyski – kanclerz wielki koronny, który zlecił włoskiemu mistrzowi Bernardo Morando zaprojektowanie miasta idealnego, twierdzy mającej bronić włości Zamoyskich.

link do galerii: https://wicherski1.blogspot.com

Zabytki Zamościa :
- Katedra – kościół Zmartwychwstania Pańskiego i Św. Tomasza Apostoła, XVI w powstała z fundacji Jana Zamoyskiego, pod nawą główną mieszczą się krypty, w których pochowani są Zamoyscy.
- Ratusz – symbol miasta, w północnej pierzei Rynku usadowiły się niezwykle ciekawe i kolorowe kamienice z attykami zwane ormiańskimi.
- Kamienica pod Św. Kazimierzem, Rynek Wielki
- Kamienica Liukowska , zachodnia pierzeja
- Kamienice z podcieniami, Rynek Solny
- Synagoga
- Kościół Św. Mikołaja – dawna cerkiew unicka
- Bastion VII – jeden z wielu zachowanych elementów twierdzy zamojskiej
- Rotunda Zamojska – Muzeum Martyrologii Zamojszczyzny, Pałac Zamoyskich

W Radecznicy zwiedziliśmy Sanktuarium Św. Antoniego z Padwy. Najpierw obmyliśmy ręce w źródełku, które pobłogosławił św. Antoni, dzięki czemu wierni dostąpili wielu uzdrowień. Po czym podeszliśmy do figurki Św. Antoniego i  mokrymi rękami objęliśmy stopy Św. Antoniego prosząc o łaski.
Pokonując 100 stopni schodów weszliśmy do sanktuarium, które zostało przez Papieża Franciszka podniesione do godności Bazyliki Mniejszej 6 września 2015 roku. Zostaliśmy obdarowani obrazkami Św. Antoniego, wysłuchaliśmy informacji od przewodnika.

Drogą przez las dotarliśmy do Górecka Kościelnego , gdzie zjedliśmy obiad w „Karczmie nad Szumem”, po czym zwiedziliśmy Kościół pod wezwaniem Św. Stanisława Biskupa Męczennika. Pochodzi z 1768 roku, ufundowany przez Jana Jakuba Zamojskiego. Zbudowany jest z drewna modrzewiowego (zapach rozchodzi się od razu po wejściu), oszalowany deskami, posiada 3 nawy.

Ostatnim miejscem naszej podróży był Zwierzyniec. Tam udaliśmy się pod Kościół „Na wyspie” pod wezwaniem Św. Nepomucena zwany też Kościołem na wodzie. To barokowa budowla z VIII wieku wraz z drewnianą dzwonnic i cmentarzem. Zobaczyliśmy Kanały Marysieńki, fontannę, piękną przyrodę. Czarowne miejsce

Po dniu pełnym wrażeń, przy pięknym słońcu, które nie opuszczało nas przez cały dzień wróciliśmy do Mielca. Myślę, że każdy z nas wróci tu jeszcze, z bliskimi, może z wnukami aby spokojnie nasycić się tą piękną krainą.